„Ha most egyszerre cserélnénk le az elavult budapesti buszokat, metró- és villamosszerelvényeket, az 400 milliárd forint lenne, és akkor a kapcsolódó infrastruktúra költségeiről még nem is beszéltünk. Erre most nincs pénz” - így Vitézy, aki szerint a kisföldalatti 38 éves szerelvényeinek a cseréjéhez az lenne a legjobb, ha az egész technikát mi magunk fejlesztenénk ki, ez ugyanis egy nagyon speciális kocsi, aminek a cseréjénél szerinte nem vezet eredményre, ha kiírnak egy pályázatot. „Ha nem indítjuk el a csereprogramokat, akkor a város közlekedése össze fog omlani” - jósolta a BKK elnöke.
Vár állott, most kőhalom
„Amíg a négyes metró első üteme nincs befejezve, addig kár a másodikról beszélni, ráadásul kérdés, hogy jó ötlet-e pont a Bosnyák térig továbbépíteni, és kérdés, megéri-e az a 170 milliárd forint azért a négy megállóért. Beszéljünk inkább arról, mi lesz a meglévő infrastruktúrával, mert az egy teljes romhalmaz. Ha ezt nem tudjuk rendbetenni, az teljes bukás lesz” - mondta el Vitézy Dávid nézői kérdésre, amely azt tudakolta, lesz-e négyes metró és ha igen, merre. A BKK most a négyes metró lehetséges meghosszabbításainak lehetőségeit vizsgálja, ez főleg attól is függ, mennyi uniós pályázatnak felel meg a projekt. Persze nemcsak erről, hanem az elektronikus jegyrendszer bevezetésének mikéntjeiről is szó van a fővárosban – ezt egyébként már a GYSEV is tervezi.
Dávid Ilona elmondta, a GYSEV már várja az új személyszállítási törvényt, szeretnének ugyanis egy közlekedési szövetséget létrehozni az észak-dunántúli régióban – tapasztalatuk van: a bécsi elővárosi közlekedésben a cég is részt vesz, az utasoknak nem kell törődniük azzal, éppen kinek a járatán utaznak, a jegy ára zónás kialakítású, és az összes közlekedési eszköz használatára alkalmas. A Mandiner kérdésére, hogy most, hogy a GYSEV nemrég számos vonallal bővítette hálózatát, mint például a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác vonal, nem lenne-e célszerű tárgyalni a szlovák féllel a Rajka-Pozsony vonal átvételéről, Dávid Ilona azt mondta, erre most nincs pénzük, de a szlovák vasúttal most amúgy is felveszik a kapcsolatot a rajkai határátkelő kapcsán, és ha minden jól megy, a későbbiekben akár erről is lehet szó.
Nagy tervek